Pages

2008. június 30., hétfő

1,) Meggyes pite



Nagyon szeretjük,,,nagyon jó tésztája van,,,és igazán jól esik a meggy savanysága a fülledt nyári napokon. A megadott adatok egy átlagos téglalap alakú tepsire vonatkoznak, de én általában - a család 5ös létszámát tekinteve- dupla adagot szoktam készíteni nagy gáztepsiben. Ugyanez a tészta használható az almás pite készítéséhez is.

HOZZÁVALÓK A TÉSZTÁHOZ: 30 dkg liszt, 16 dkg margarin, 1 tojás, 1 sütőpor, 10 dkg kristálycukor.

A TÖLTELÉKHEZ: meggy , zsemlemorzsa , kristálycukor a meggy szórásához, 1 tojás a kenéshez.

A hozzávalókat összegyúrjuk. Én szoktam kb. fél-egy órát pihentetni, de természetesen nem kötelező. A tésztát két részre osztjuk, az egyiket kinyújtjuk és beleterítjük a tepsibe. A tésztára szorunk vékony rétegben zsemlemorzsát, majd ráhelyezzük a kimagozott, kinyomkodott meggyeket (általában egy rétegben), majd a tetejüket megszórjuk több-kevesebb kristálycukorral (attól függ ki, hogy szereti, illetve mennyire savanyú a meggy), majd újabb zsemlemorzsa réteg , és a másik kinyújtott tészta. A tetejét kicsit lenyomkodjuk, majd megkenjük felvert tojással és villával megböködjük. Gázsütőben kb. 5-ös 6-os fokozaton, hőlégkeverésesben kb. 180-190 fokon sütjük. Én nem szoktam előmelegíteni a sütőt ehhez a süteményhez,,,bekapcsolom, és rögtön be is teszem. Porcukorral meghintve tálaljuk.

Jó étvágyat!

0 megjegyzés: