Pages

2011. május 24., kedd

66,) Akácszörp

Bodzás receptek keresése közben bukkantam az akácszörpre.
A millió recept között megpróbáltam egy nekem szimpatikusat kiválasztani, ami nagy nehezen sikerült is.
Viszont annyit változtattam rajta, hogy tettem hozzá 1/2 kiló (frissen pörgetett :) ) akácmézet.
Ma leszűrtem és végre meg is kóstoltam,,,és hát azt kell mondanom, hogy nagyon, de nagyon finom.

HOZZÁVALÓK:

- akácvirág (jó sok )
- 5 literes befőttes üveg
- 3 liter víz
- 1 kg cukor
- 1/2 kg akácméz
- 3-4 citrom
- 3 dkg (30 gramm) citromsav
- nátrium-benzoát (kb. másfél deci forró vízben feloldva 1 csapott evőkanálnyi)

ELKÉSZÍTÉS:

Az akácvirágokat szokásomhoz híven nem mostam meg, viszont leszedegettem a szárról, és úgy tettem az üvegbe, felváltva rétegezve a citromkarikákkal.

A vizet a cukorral összemelegítettem, majd amikor kicsit langyosabb lett beleöntöttem a mézet és a citromsavat,,,majd olvadásig kevertem.
Ezt a szirupot ráöntöttem az akácvirágra.


Tetejére kistányért tettem, és félretettem egy hűvösebb
helyre.
3-4 napon keresztül, minden nap egyszer átkevertem.
Kb. a 4. napon leszűrtem, belekevertem a forró vízben feloldott nátrium-benzoátot , majd tiszta üvegekbe töltöttem.
Több, mint 3 és fél liter szörp lett belőle.

Hidegen az igazi! :o)





0 megjegyzés: