Pages

2009. július 27., hétfő

44,) Lecsós csirke római tálban



Nem tudom miért, de mióta megvan, nem valami sokat (azaz, egyszer sem:-) ) használtam a római tálamat.
Pedig igazán szuper dolog, egészségesen lehet benne főzni, zsiradék hozzáadása nélkül.
Múlt héten aztán levarázsoltam a konyhaszekrény tetejéről (ugyanis elsősorban díszitett:-)), és egy tök egyszerű lecsós csirkével felavattam.

HOZZÁVALÓK:

- római tál:-)
- tetszés szerinti csirke alkatrészek (nekem ez a mell és a comb)
- 1 tasak csirke füszersó
- 2 fej vöröshagyma
- 2-3 paprika
- 1-2 paradicsom
- 3-4 durvára vágott fokhagyma
( A hagyma, paprika, paradicsom mennyisége természetesen ízlés dolga, ki többet, ki kevesebbet tesz).

ELKÉSZÍTÉS:

Először is beáztattam kb.fél órára a római tálat, ezt minden használat előtt meg kell tenni.
Az alsó részét teletöltöttem hideg vízzel, majd a tetejét kifordítva belehelyeztem, és azt is teletöltöttem hideg vízzel.
Az áztatás befelyezése után szépen elhelyeztem a húsok felét a tál alján, majd megszórtam mindegyiket a fűszersóval.
Ezután a felkarikázott hagyma, paprika és a fokhagyma felét szórtam rá egyenletesen. Majd újabb hús (rá fűszersó), hagyma, paprika, fokhagyma, és a paradicsom a tetejére.
Ezután lefedtem, és HIDEG sütőbe tettem (máskülönben megrepedhet). Először kisebb hőfokkal kezdtem, majd kb. 15 perc után kapcsoltam magasabb hőfokra.
Amikor már puha volt a hús, levettem a tetejét, és úgy sütöttem még fél órát.
Tarhonyával tálaltam.

Jó étvágyat!

0 megjegyzés: