Pages

2009. augusztus 3., hétfő

47,) Lajcsi szelet




Imádom a krémes sütiket (főleg ha nincs benne nyers tojás:-S ).
A Lajcsi szelet is nagy kedvencem,,,de sajnos utálok lapokat sütögetni. Valószínűleg ezért csak 5 évente eszünk ilyet,,,meg egy másik kedvencemet, a Hatlapost is. Ejj,,,pedig ,,,:-)

HOZZÁVALÓK:

tésztához:

- 40 dkg liszt
- 1 kávéskanál szódabikarbóna
- 5 dkg vaj
- 20 dkg porcukor
- 2 tojás
- 2 evőkanál méz
- 2 evőkanál kakaópor

krémhez:

- 1 csg. puncs és
- 1 csg. vaníliás pudingpor
- 2 evőkanál liszt
- 8 dl tej
- 1 kocka margarin
- 20 dkg porcukor
- tortabevonó

ELKÉSZÍTÉS:

A tésztához a hozzávalókat összegyúrtam, majd 3 közepes nagyságú lapot nyújtottam, amiket egyesével megsütöttem egy lisztezett tepsi hátán. Kb. 160-170 fokon.
Amíg sült & hűlt elkészítettem a krémeket. Mindegyik pudingport külön-külön összefőztem 1 evőkanál liszttel és 4 deci tejjel. A margarint habosra kevertem a porcukorral, majd miután kihűlt, elfeleztem és összedolgoztam a két különböző pudinggal. Megkentem a lapokat, majd a tetejét valami súllyal (nehéz könyv, vasutisín :-) lenyomtam, és hűtőben egy éjszakát békén hagytam. Másnap bevontam csokimázzal, majd annak dermedése után szeleteltem.


Jó étvágyat!


3 megjegyzés:

Natimi írta...

Jól néz ki:))Szerintem hamarosan kipróbálom:)!

Puszi

Bogár és Gerti írta...

A nyálamnak kéne egy veder ;) :P
Puszi

Hanna írta...

Jajj Gerti,,,esküszöm egyszer sütök neked:)))))))))
Puszi